top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד אסף יוסף

"...על מה אתה מדבר? חמותי מונתה כאפוטרופוס וזה היה הליך מאוד מהיר וקל..."

אני עורך לא מעט הרצאות בנושא של ייפוי כוח מתמשך והרבה פעמים אני מסביר, שהליך מינוי האפוטרופוס תלוי בעצם בפניה לבית המשפט ולמעשה, הוא עלול להסתבך, לארוך זמן רב ולעלות לא מעט כסף. בשלב הזה בהרצאה כמעט תמיד יש את אלו שמתפרצים וטוענים, שזה בעצם הליך קל, פשוט ומהיר.

אז זהו ש... לא ממש!

אמנם, ישנם מקרים שבהם נערכת פניה לבית המשפט, בעיקר לצורך מינוי אפוטרופוס לגוף, בסיטואציה שבה נדרשת קבלת החלטות מהירה בשם החסוי ובית המשפט נעתר יחסית מהר. יחד עם זאת, מקרים אלו ממש לא מייצגים את הכלל.

האמת, שהכי פשוט להביא דוגמה מהחיים. כבר יצא לי לייצג אישה שהגישה בקשה להתמנות כאפוטרופוס, לרכוש ולגוף של בעלה, שהוכנס לתרדמת עמוקה.

כחלק מהפניה לבית המשפט היה צורך להמציא את הסכמת קרובי המשפחה מדרגה ראשונה למינוי. כאן התחילו הצרות.

אחד מהילדים פנה אל בית המשפט ואמר לאותה אישה, כי היא אמנם אמא נהדרת אבל, כך לדבריו, אביו לא סומך עליה בעניינים כספיים ולכן, אותו הבן לא הסכים שהאמא שלו תהיה האפוטרופוס לענייני רכוש ודרש את התפקיד לעצמו.


אתם יושבים?

שנה וחצי של ניהול הליכים בבית המשפט. שנה וחצי!! עד למינוי של האשה שיוצגה על ידי כאפוטרופוס. במהלך התקופה הזו היה רק אפוטרופוס זמני, שהיה מוגבל בהתנהלותו וכמובן, שכל המרקם המשפחתי התפרק והעלויות היו גבוהות מאוד, בשל הצורך בניהול ההליכים בבית המשפט.

כאן באים לידי ביטוי היתרונות הגדולים של ייפוי כוח מתמשך - אין הליכים בבית משפט. את/ה (הממנה) תבחר/י מי יטפל בעניינך ובאיזה אופן הוא יעשה זאת ו.... חלילה בעת איבוד כשירות ייפוי הכוח המתמשך יופעל בקלות רבה ובמהירות ומיופה הכוח יתחיל לפעול מיידית.

לטעמי, זה לא פחות מאשר מעבר מהחושך אל האור.

לעריכת ייפוי כוח מתמשך בהקדם, צרו איתנו קשר: 03-7366966או office@yoseflaw.co.il

25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

היא הגשימה חלום והיום היא גרה מול הים!

לפני כשנה וחצי הגיעה אלי גב' מבוגרת ונחמדה וסיפרה לי את הסיפור הבא: היא מאוד אוהבת את הים אבל כל חייה היתה מסורה לילדים ולטיפול בנכדים. מאחר וכולם מתגוררים בירושלים, גם היא עברה לשם, כדי לעזור בגידול

למה זה כל כך יקר?!

לא מעט אנשים נרתעים מעט, כאשר הם שומעים את המחיר של עריכת ייפוי כוח מתמשך (מדובר בכמה אלפי ₪). האמת, שהם לא ממש מבינים, אולי בגלל השם המעט מבלבל (ייפוי כוח) הם חושבים, בטעות, שחותמים על טופס סטנדרטי א

ייפוי כוח מתמשך - סיפור אמיתי

היא פנתה אלי אחרי אחת ההרצאות שהעברתי בנושא ייפוי כוח מתמשך. אשה צנועה ועדינה שנושאת על גבה עול גדול. מסתבר שהיא בשנות השישים המאוחרות של חייה ומזה כעשר שנים היא מטפלת בבעלה שאיבד את כשירותו. בעלה נמצ

bottom of page